CUPRINS
Probleme de analiză a creaţiilor şi stilurilor muzicale
O. Pop – Elemente ale gîndirii funcţionale prezente în creaţia lui Guillaume de Machault (p. 1)
Junger – Aspecte cromatice mai puţin cunoscute în armonia modală a Renaşterii engleze (p. 13)
D. Voiculescu – Privire asupra secvenţelor în muzica lui J. S. Bach (p. 23)
M. Eisikovits – Elemente ale limbajului muzical bachian în lumina muzicii din prima parte a secolului XX (p. 43)
L. Herbert – Tipuri de sonată de cameră din secolul XVIII, privite din punct de vedere al ansamblului executant (p. 63)
C. Ţăranu – Enescu, un precursor (p. 69)
I. Jagamas – Sisteme tonale în Mikrokosmos de Bartók (p. 99)
Probleme de studiu a elementelor de limbaj muzical contemporan
E. Terényi – Unele aspecte ale întrebuinţării octavei micşorate (p. 123)
V. Herman – Apecte şi perspective ale înnoirii limbajului muzical (p. 133)
L. Zoicaş – Consideraţiuni asupra unor aspecte ale aleatorismului şi perspective în legătură cu creaţia românească (p. 143)
P. Vermessy – Influenţe vizuale în muzică (p. 157)
I. Balea – Muzică şi literatură în opera contemporană (p. 167)
Probleme de folclor şi istoria muzicii româneşti
T. Mîrza – Simetria în oglindă în folclorul românesc (p. 183)
R. Ghircoiaşiu – Personalitatea lui C. Brăiloiu în lumina unor scrisori inedite (p. 211)
E. Borza – Contribuţia lui Iacob Mureşianu la începuturile culturii pianistice româneşti (p. 219)
A. Benkő – Date privind prezenţa unor instrumente şi instrumentişti în viaţa oraşului Bistriţa din secolul XVI (p. 233)
I. R. Nicola – Compozitorul transilvănean Ioan Harşia (p. 245)
Probleme de pedagogie muzicală
E. Herţeg şi N. Pârvu – Importanţa asocierii reprezentărilor în educaţia muzicală (p. 259)
G. Iarosevici şi A. Reinfeld – Un aparat pentru examinarea auzului muzical (p. 267)
Probleme de interpretare muzicală
P. Lefterescu – Evoluţie şi stil în interpretare (p. 275)
I. Budoiu – Sistemul de expresie în arta interpretului liric (p. 281)
O. Lefterescu – Tendinţe coloristice în literatura contemporană a pianului (p. 287)
V. Zoicaş – Personalitatea interpretativă enesciană în Partitele şi Sonatele pentru vioară solo de Bach (p. 295)
Descarcă volum